Extra uitdaging

DSC_6852-2

Voor sommige leerlingen is het reguliere onderwijsaanbod in de klas niet genoeg. Zij beheersen de lesstof vaak sneller dan hun klasgenoten. Ook deze kinderen hebben specifieke onderwijsbehoeften. Op OBS De Veldrakker wordt hier rekening mee gehouden.
Meester Maarten haalt één keer per week groepjes kinderen uit hun klas. Deze leerlingen, uit groep 2 t/m groep 8, krijgen moeilijkere opdrachten of extra vakken, zoals filosofie of ICT-vaardigheden. Vaak werken de kinderen op projectbasis. Er wordt een beroep gedaan op hun creativiteit. Voorbeelden van projecten in ons programma zijn het ontwerpen van een tiny house op schaal, het maken van een podcast en het maken van een digitaal magazine.
De lessen zijn vooral gericht op de aanpak van een opdracht en minder op het resultaat. Belangrijk is dat de kinderen inzicht krijgen in hun eigen leerproces. Doorzettingsvermogen en fouten mogen maken zijn daarbij heel belangrijk.