Opleidingsschool

DSC_6762-2

De Veldrakker is een erkende opleidingsschool. Wij bieden leerwerkplekken voor de lerarenopleiding en de opleiding onderwijsassistent. Ieder schooljaar weer ontvangen wij onze studenten in een ‘warm bad’, laten wij ze welkom voelen, leren wij ze de kneepjes van het vak, dragen wij onze passie voor het vak over en leiden wij hen op tot enthousiaste collega’s, om hen daarna weer los te laten in de echte wijde wereld met de kennis én de vaardigheden die zij nodig hebben voor ´a bright future´.

Hogeschool Utrecht
Elk jaar zoeken ongeveer 2100 bachelor studenten van de Hogeschool Utrecht (HU) en 300 master en minor studenten van de Universiteit van Utrecht (UU) een leerwerkplek op een erkende opleidingsschool. OBS De Veldrakker is een erkende opleidingsschool en biedt leerwerkplekken aan voor de lerarenopleiding van de HU en UU. In de opleiding staat de onderwijspraktijk centraal. De ontwikkeling van de beroepscompetenties vindt daarbij voor een groot deel op de opleidingsschool plaats. De opleidingsschool speelt een belangrijke rol bij het opleiden, begeleiden en beoordelen van studenten van de lerarenopleiding tijdens hun stage.

De coördinatie van onze HBO-studenten op de Veldrakker wordt gedaan door Sandra Kwakkel, e-mail sandrakwakkel@stichtingrobijn.nl

OBS De Veldrakker werkt nauw samen met de Academie voor Welzijn van MBO Utrecht voor de opleiding onderwijsassistent. Een onderwijsassistent werkt samen met de groepsleerkracht en assisteert bij het voorbereiden en uitvoeren van lesprogramma’s en de begeleiding ervan. Je houdt je ook bezig met verzorgende taken, houdt toezicht en helpt bij het organiseren van activiteiten en administratieve werkzaamheden. Ook ga je leerlingen ondersteunen en coachen.